Szczerze się zastanawiam jak jeździcie, że takie spalanie wychodzi. Mam wrażenie, że albo mam najbardziej spragnione 1.4 TSI na forum, albo niektórzy uskuteczniają technikę jazdy o kropelce aż do przesady :diabelski_usmiech
Ale żarty na bok. DSG to fajny wynalazek, a już na pewno wygodny w codziennej jeździe, ale moim zdaniem nie ma się co sugerować faktem, że zmienia biegi przy 1500 rpm.
Jak się toczysz, to skrzynia chce jak najszybciej wrzucić 7 bieg i tyle. Ale osobiście to chętnie w mieście bym się pozbył 7 biegu, a czasem i 6 :evil: Bo przy spokojnej jeździe za szybko na nie wchodzi. A to wcale nie oznacza lepszego spalania.
Kiedyś z ciekawości przejechałem ten sam odcinek trasy po mieście, spokojnie w granicach 1500-1600 rpm i trochę dynamiczniej, by skrzynia później przełączała biegi. I za drugim razem spalanie wg kompa było lepsze. Niewiele, bo w obu przypadkach jak to po mieście Vmax 60 i koniec końców toczysz się na 7, ale jednak. Dlatego m.in. uważam, że przydałaby się możliwość zablokowania 6 i 7 biegu poniżej pewnych prędkości.
To tylko moje teoretyzowanie, bo po początkowych kilku tankowaniach z kalkulatorem teraz traktuję to tylko jako statystykę i jeżdżę tak jak lubię, ale optymalne obroty to nie 1500 rpm a bardziej okolo 2500-3000 rpm.
Aż muszę kiedyś to z ciekawości sprawdzić w trybie manualnym :drive:
Ale żarty na bok. DSG to fajny wynalazek, a już na pewno wygodny w codziennej jeździe, ale moim zdaniem nie ma się co sugerować faktem, że zmienia biegi przy 1500 rpm.
Jak się toczysz, to skrzynia chce jak najszybciej wrzucić 7 bieg i tyle. Ale osobiście to chętnie w mieście bym się pozbył 7 biegu, a czasem i 6 :evil: Bo przy spokojnej jeździe za szybko na nie wchodzi. A to wcale nie oznacza lepszego spalania.
Kiedyś z ciekawości przejechałem ten sam odcinek trasy po mieście, spokojnie w granicach 1500-1600 rpm i trochę dynamiczniej, by skrzynia później przełączała biegi. I za drugim razem spalanie wg kompa było lepsze. Niewiele, bo w obu przypadkach jak to po mieście Vmax 60 i koniec końców toczysz się na 7, ale jednak. Dlatego m.in. uważam, że przydałaby się możliwość zablokowania 6 i 7 biegu poniżej pewnych prędkości.
To tylko moje teoretyzowanie, bo po początkowych kilku tankowaniach z kalkulatorem teraz traktuję to tylko jako statystykę i jeżdżę tak jak lubię, ale optymalne obroty to nie 1500 rpm a bardziej okolo 2500-3000 rpm.
Aż muszę kiedyś to z ciekawości sprawdzić w trybie manualnym :drive:
Komentarz