Oszczędna jazda 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Leniwiec
    Rider
    • 2009
    • 624
    • Octavia IV (NX3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    #51
    Szczerze się zastanawiam jak jeździcie, że takie spalanie wychodzi. Mam wrażenie, że albo mam najbardziej spragnione 1.4 TSI na forum, albo niektórzy uskuteczniają technikę jazdy o kropelce aż do przesady :diabelski_usmiech
    Ale żarty na bok. DSG to fajny wynalazek, a już na pewno wygodny w codziennej jeździe, ale moim zdaniem nie ma się co sugerować faktem, że zmienia biegi przy 1500 rpm.
    Jak się toczysz, to skrzynia chce jak najszybciej wrzucić 7 bieg i tyle. Ale osobiście to chętnie w mieście bym się pozbył 7 biegu, a czasem i 6 :evil: Bo przy spokojnej jeździe za szybko na nie wchodzi. A to wcale nie oznacza lepszego spalania.
    Kiedyś z ciekawości przejechałem ten sam odcinek trasy po mieście, spokojnie w granicach 1500-1600 rpm i trochę dynamiczniej, by skrzynia później przełączała biegi. I za drugim razem spalanie wg kompa było lepsze. Niewiele, bo w obu przypadkach jak to po mieście Vmax 60 i koniec końców toczysz się na 7, ale jednak. Dlatego m.in. uważam, że przydałaby się możliwość zablokowania 6 i 7 biegu poniżej pewnych prędkości.
    To tylko moje teoretyzowanie, bo po początkowych kilku tankowaniach z kalkulatorem teraz traktuję to tylko jako statystykę i jeżdżę tak jak lubię, ale optymalne obroty to nie 1500 rpm a bardziej okolo 2500-3000 rpm.
    Aż muszę kiedyś to z ciekawości sprawdzić w trybie manualnym :drive:
    Pozdro

    Komentarz

    • megon
      Rider
      • 2009
      • 303

      #52
      _tm_ mam pytanie czy przy bardziej dynamicznej jezdzie komputer skrzyni inaczej się zachowuje ? Dopiero poznaje i tak chyba zauważyłem - mowa oczywiście o trybie D

      Komentarz

      • przemo9
        Ambiente
        • 2009
        • 228
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #53
        No to będę się starał utrzymywać obroty powyżej 1600/min :roll: Żeby za wcześnie nie zajeździć silnika.
        A przy przyśpieszaniu- dynamicznym :P - będę redukował 8)
        Będę "deptał" mocno ale krótko :wink:
        Nie obiecuję, że w mieście będę używał tempomatu :P

        Ciekawe jakim spaleniem zaoowocuję te postanowienia :lol: :wink: :?: :?: :?:

        [ Dodano: Wto 22 Gru, 09 23:12 ]
        ... a i jeszcze może zacznę notować przebiegi i tankowania :twisted: , bo na razie jestem leniwy :roll: i korzystam wyłącznie z kompa w auce :roll: ....
        O II fl kombi elegance

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #54
          Zamieszczone przez megon
          _tm_ mam pytanie czy przy bardziej dynamicznej jezdzie komputer skrzyni inaczej się zachowuje ? Dopiero poznaje i tak chyba zauważyłem - mowa oczywiście o trybie D
          Oczywiście. Generalnie im mocniej wciskasz gaz to tym dłużej ciągnie na jednym biegu. Wygląda to mniej więcej tak (w trybie D):
          * lekkie wciśnięcie gazu - na każdym biegu ciągnie do ok. 2000 obr. (nie pamiętam dokładnie) i zmienia biegi przy prędkościach 20, 30 , 40, itd. Od niecałych 70km/h jedziemy już cały czas na 7 biegu.

          * mocniejsze wciśnięcie gazu - na każdym biegi ciągnie do np. 3000

          * jeszcze mocniejsze - na każdym biegi ciągnie do np. 4000

          * pedał w podłodze - ciągnie do wysokich obrotów, ale nie wchodzi na czerwone pole

          Algorytm nie jest oczywiście skokowy. Obroty przy których zmieniane są biegi dobierane są płynnie w zależności od poziomu wciśnięcia pedału gazu. Od tego poziomu zależy również redukcja, tzn. jeżeli mało wciśniemy to może w ogóle nie zredukować, a jak wciśniemy do deski i jeszcze dociśniemy kickdown to potrafi o kilka biegów zredukować.

          W trybie S przełożenia są tak dobierane, żeby było minimum 3000 obrotów (o ile to możliwe oczywiście) dzięki czemu reakcja na gaz jest natychmiastowa (w D potrafi się chwilę zawachać) i z pedałem w podłodze obrotomierz potrafi wejść na czerwone pole.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #55
            Zamieszczone przez _tm_
            Oczywiście. Generalnie im mocniej wciskasz gaz to tym dłużej ciągnie na jednym biegu.
            Ja zauważyłem jeszcze jedną rzecz - przy jeździe emeryckiej, gdy używamy mało gazu i zmiany biegów są na niskich obrotach, DSG zmienia biegi bardzo płynnie (na wyższych biegach wręcz niewyczuwalnie) ale za to trochę się z tymi zmianami ślimaczy (szczególnie widać przy zmianach ręcznych). Natomiast przy ostrzejszej jeździe, gdy mocno ciśniemy pedał gazu i zmiany biegów są na wysokich obrotach, to biegi zmieniają się szybciej i bardziej... zdecydowanie (opóźnienie przy zmianie ręcznej jest mniejsze) ale czasem trochę mniej płynnie.

            Zamieszczone przez przemo9
            ... a i jeszcze może zacznę notować przebiegi i tankowania :twisted: , bo na razie jestem leniwy :roll: i korzystam wyłącznie z kompa w auce :roll: ....
            Wystarczy, że odjeżdżając ze stacji zapamiętasz przebieg i nie wyrzucisz paragonu - albo jeszcze wygodniej, zapiszesz przebieg na paragonie

            [ Dodano: Sro 23 Gru, 09 00:14 ]
            Zamieszczone przez Leniwiec
            Jak się toczysz, to skrzynia chce jak najszybciej wrzucić 7 bieg i tyle. Ale osobiście to chętnie w mieście bym się pozbył 7 biegu, a czasem i 6 :evil: Bo przy spokojnej jeździe za szybko na nie wchodzi. A to wcale nie oznacza lepszego spalania.

            Kiedyś z ciekawości przejechałem ten sam odcinek trasy po mieście, spokojnie w granicach 1500-1600 rpm i trochę dynamiczniej, by skrzynia później przełączała biegi. I za drugim razem spalanie wg kompa było lepsze. Niewiele, bo w obu przypadkach jak to po mieście Vmax 60 i koniec końców toczysz się na 7, ale jednak. Dlatego m.in. uważam, że przydałaby się możliwość zablokowania 6 i 7 biegu poniżej pewnych prędkości.
            Ja mam inne obserwacje - moim zdaniem dzięki szybkiemu wrzucaniu 7-biegu i utrzymywaniu niskich obrotów skrzynia oszczędza paliwo.
            IMHO najlepszą metodą na oszczędzanie z DSG jest dość dynamiczne ruszanie i po osiągnięciu właściwej prędkości delikatne operowanie pedałem gazu w celu jej utrzymania. Albo jeszcze lepiej - włączenie tempomatu.
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #56
              Zamieszczone przez piramida
              mam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
              A co za problem ?? 4 bieg przy rozpedzaniu do czegos potrzebny ?? 2 moze i tak, ale od biedy jak przeciagniesz na 1 to potem optymalnie wskakuje 3 a potem mozna i 6 wrzucic po 100km/h :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Leniwiec
                Rider
                • 2009
                • 624
                • Octavia IV (NX3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                #57
                Zamieszczone przez Yarek
                IMHO najlepszą metodą na oszczędzanie z DSG jest dość dynamiczne ruszanie i po osiągnięciu właściwej prędkości delikatne operowanie pedałem gazu w celu jej utrzymania. Albo jeszcze lepiej - włączenie tempomatu.
                Mi właśnie o taką jazdę chodzi, a nie o pedał w podłodze albo trzymanie się non-stop jak najniższych obrotów :lol:
                No może z wyjątkiem tempomatu w mieście :P
                Pozdro

                Komentarz

                • RS
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 238

                  #58
                  Hmmm
                  Duzo ciekawych podpowiedzi . A co jak nie ma automatu ?. Jakie obroty trzymać do zmiany biegu - czy trzymać się wskazań z wyświetlacza , czy przeciagać do ponad 3000rpm ( jak radzicie ?) .
                  A co do sygnału dzwiękowego przy temp. 4 st C , daje on znać o sobie przy jeździe powyzej 40 km/h . Ponizej tej predkosci wyswietlacz pulsacyjnie pokazuje aktualną temperaturę ( bez dzwięku )

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez RS
                    A co jak nie ma automatu ?. Jakie obroty trzymać do zmiany biegu - czy trzymać się wskazań z wyświetlacza , czy przeciagać do ponad 3000rpm ( jak radzicie ?) .
                    Wskazanie wyświetlacza to tylko sugestia. Po prostu staraj się zmieniać biegi nie wcześniej niż przy 2k rpm i wszystko będzie ok
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #60
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Zamieszczone przez piramida
                      mam znajomego starszej daty który jezdził w ten sposób: 1-3-5 i nie uzywał 2 ani 4.
                      A co za problem ?? 4 bieg przy rozpedzaniu do czegos potrzebny ?? 2 moze i tak, ale od biedy jak przeciagniesz na 1 to potem optymalnie wskakuje 3 a potem mozna i 6 wrzucic po 100km/h :twisted:
                      Sam robiłem kiedys takie próby i nie jest to zadan problem ale jezdzic tak na co dzień to lekka przesada :shock:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • karpecik
                        Rider
                        • 2004
                        • 279

                        #61
                        24.12 Warszawa-Rzeszów: 6.2 l/100km
                        25.12 Rzeszów-Warszawa: 5.2 l/100km... z górki było czy jak? :lol:

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          wiało od południa pewnie dlatego :szeroki_usmiech
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #63
                            Zamieszczone przez karpecik
                            24.12 Warszawa-Rzeszów: 6.2 l/100km
                            25.12 Rzeszów-Warszawa: 5.2 l/100km... z górki było czy jak? :lol:
                            nie mam nerwów na takie spalanie :szeroki_usmiech , u mnie obecny bak równie szybko wysycha jak jeżdże - dużo krótkich miejskich odcinków szybko pokonywanych ;-)

                            ten ostatni wynik to rozumiem jest tylko z trasy?.

                            czy ktoś wie jaka jest najwyższa prędkość z najniższym spalaniem, dla 1.4 najlepiej z DSG?
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              czy ktoś wie jaka jest najwyższa prędkość z najniższym spalaniem, dla 1.4 najlepiej z DSG?
                              Pewnie ~80 km/h na 7 biegu?
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #65
                                ja mysle ze najmniej pali jak stoi czyli odpowiedz brzmi 0km/h... U mnie w 1,6 na luzie komputer podaje ponizej 2l/100km, chyba na zadnym biegu i przy zadnej predkosci nie uda sie uzyskac takiego wyniku.

                                Komentarz

                                • maba8
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 168

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  czy ktoś wie jaka jest najwyższa prędkość z najniższym spalaniem, dla 1.4 najlepiej z DSG?
                                  1,4 TSI ma max moment przy 1500 o/min. więc jadąc na najwyższym biegu
                                  z obrotami 1500 będzie najnizsze zuzycie paliwa przy najszybszej prędkości.
                                  P O Z D R A W I A M O2 FL MPI srebrny Mint

                                  Komentarz

                                  • winni77
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2183
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Marx
                                    U mnie w 1,6 na luzie komputer podaje ponizej 2l/100km
                                    Bardzo nie precyzyjnie podaje, bo im dłużej stoisz tym to spalanie będzie bardziej rosło. Powinno pokazywać np. 0,5l/h.
                                    Mój "Batmobil"

                                    Komentarz

                                    Pracuję...